Wednesday, October 8, 2008

Lawatan MB Ke Baling




BALING : Menteri Besar Kedah, YAB Ustaz Haji Azizan Abdul Razak pada 11 Mei lalu telah mengadakan Lawatan Kerja Rasmi Ke Daerah Baling.

Lawatan beliau yang turut disertai Ahli Parlimen Baling, YB Ustaz Taib Azamudden Md Taib, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kupang, YB Encik Johari Abdullah dan ADUN Kuala Ketil, YB Tuan Haji Md. Zuki Yusof bermula dengan lawatan ke Pejabat Daerah Baling.

YAB Menteri Besar seterusnya menghadiri Majlis Bersama Kakitangan Awam di Dewan Kenangan Tun Abdul Razak sebelum diraikan pada Majlis Kenduri Rakyat di Kg. Jenalik.

Dikesempatan itu juga, Ustaz Azizan turut merasmikan Pejabat Sekretariat Wakil Rakyat Baling di Kupang. Sebagai simbolik kepada perasmian tersebut, Ustaz Azizan telah menyempurnakan acara memotong riben dan menandatangani plak perasmian.

Pada Majlis Bersama Rakyat yang diadakan sebelah petang di Padang Awam Keda, Kupang, YAB Ustaz telah menyerahkan geran tanah kepada 28 penduduk yang layak. Beliau turut menyerahkan sumbangan kerusi roda kepada 20 penerima disamping menyampaikan sumbangan hamper kepada 55 penerima.

Dalam ucapannya, Ustaz Azizan menyentuh hal berkaitan pentadbiran baru dan komitmen Kerajaan Negeri terhadap kepentingan rakyat.

Sementara itu, YB Ustaz Taib Azamudden dalam ucapannya mengalu-alukan kedatangan YAB Menteri Besar ke Daerah Baling.

Menyentuh kerjasama dengan agensi-agensi kerajaan, beliau mengingatkan agar perubahan kerajaan tidak menjadi penghalang kepada kerjasama dua pihak.

“Kita seharusnya menghargai apa yang ditentukan oleh rakyat dalam proses demokrasi. Jika ada jurang yang jauh antara (kerajaan) persekutuan dan (kerajaan) negeri, tak ada rakyat akan dapat manfaat dari perbezaan jurang tersebut,” ujar Ustaz Taib.

No comments: